سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد 1404

تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد 1404 ممکن است نیازمند بسیاری از داوطلبان کنکور شود. در هنگام ثبت نام داوطلبان باید محل زندگی خود را مشخص کنند که این اطلاعات حوزه امتحانی آنان را نیز تعیین می کند. در زمان های ویرایش ثبت نام داوطلبان می توانند محل زندگی خود را تغییر دهند تا حوزه امتحانی شان نیز تغییر کند. با نزدیک شدن زمان امتحان تغییر حوزه سخت تر خواهد شد. در این مطلب به بررسی کامل تغییر حوزه امتحان کنکور کارشناسی ارشد 1404 خواهیم پرداخت. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

فهرست مطالب

  • تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد 1404
  • زمان تغییر حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد 1404
  • نحوه تغییر حوزه امتحانی ارشد 
    • سوالات متداول

تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد 1404

در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد بسیاری از داوطلبان دچار خطا و اشتباه می شوند و برخی از اطلاعات خود را به اشتباه وارد می کنند که یکی از این ها می تواند محل سکونت باشد که حوزه امتحانی داوطلب را تعیین خواهد کرد. 

علاوه بر اشتباه داوطلبان ممکن است دلایل دیگری مثل تغییر محل زندگی و غیره نیز باعث نیاز داوطلبان به تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد 1404 شود. سازمان سنجش زمانی را برای ویرایش اطلاعات و همچنین ویرایش حوزه امتحانی در نظر گرفته است تا داوطلبان دچار مشکل نشوند. 

همانطور که مشخص است هرچه زمان آزمون نزدیک تر شود، امکان ویرایش حوزه امتحانی نیز کمتر می شود و به همین دلیل داوطلبان باید در زمان مناسب این اقدامات را انجام دهند و در غیر این صورت باید راهکارهای دیگری مثل مراجعه به باجه های رفع نقص را در نظر بگیرند. 

 

بخوانید: زمان برگزاری کنکور ارشد 1404

 

 

زمان تغییر حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد 1404

به طور کلی سه بازه زمانی برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی کنکور ارشد از سوی سازمان سنجش در نظر گرفته شده است. اولین بازه زمانی ویرایش اطلاعات همان زمان ثبت نام می باشد. در این زمان داوطلبان پس از تکمیل فرم ثبت نام خود تا پایان مهلت نام نویسی فرصت دارند که مجددا به سایت سنجش مراجعه کرده و تمامی اطلاعات خود را اصلاح نمایند. 

بازه زمانی دوم مربوط به زمان تمدید مهلت ثبت نام است و در این بازه نیز داوطلبان می توانند وارد سایت ثبت نام کنکور ارشد شده و تمامی اطلاعات خود را ویرایش کنند. در این دو زمان داوطلبان می توانند محل زندگی خود را تغییر دهند تا حوزه امتحانی شان نیز تغییر کرده و نزدیک محل زندگی در نظر گرفته شود.

 

بخوانید: ویرایش ثبت نام ارشد 1404

 

 

در بازه دریافت کارت ورود به جلسه ارشد است که البته در این زمان محدودیت های برای ویرایش اطلاعات وجود دارد و داوطلبان نمی توانند تغییر حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد 1404 را انجام دهند.

 

نحوه تغییر حوزه امتحانی ارشد 

برای تغییر حوزه امتحانی ارشد داوطلبان باید به سایت سنجش مراجعه کرده و مطابق با مراحل ویرایش اطلاعات ثبت نامی وارد فرم ثبت نام خود شده و اصلاحات مورد نظر را انجام دهند. راهنمای تصویری ویرایش به شرح زیر می باشد. 

1?? وارد سایت سنجش شده و گزینه کارشناسی ارشد را انتخاب نمایید. 

 

 

2?? از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. 

 

 

3?? لینک فعال ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1404 را انتخاب نمایید. 

 

 

4?? مجددا بر روی گزینه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1404 کلیک کنید. 

 

 

5?? یکی از روش های ورود را انتخاب کرده و با درج اطلاعات مورد نیاز وارد پورتال خود شوید.

 

6?? بر روی گزینه ویرایش ثبت نام کلیک کرده و پس از اصلاح اطلاعات مورد نظر خود گزینه ثبت نهایی را بفشارید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تغییر حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد 1404 برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کنکور ارشد می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

 

سوالات متداول

  1. آیا تغییر حوزه امتحانی کنکور کارشناسی ارشد امکان پذیر است؟

    بله داوطلبان برای تغییر حوزه خود باید در زمان ویرایش، اطلاعات خود را اصلاح نمایند. 

  2. برای تغییر حوزه امتحانی چه باید کرد؟

    برای این منظور می توانید در زمان های تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و اصلاحات لازم را در فرم ثبت نام خود انجام دهید. 

  3. آیا در زمان دریافت کارت ورود به جلسه امکان تغییر حوزه امتحان وجود دارد؟

    در این زمان تنها می توان از طریق سیستم پاسخگویی درخواست تغییر داد که امکان آن نیز بسیار کم می باشد. 

 

منبع: تغییر حوزه امتحانی کنکور ارشد 1404